طراحی و نحوه ساخت تراس شیشه ای گلخانه

وجود گل و گیاه برای هر خانه ای ضروری است، زیرا علاوه بر زیبایی و تصفیه هوا، موجب انتشار انرژی مثبت نیز خواهد شد. حالا تصور کنید که گل های شما در یک تراس با ویو عالی جایگذاری شوند و زیبایی خانه را چند برابر کنند. در ادامه مطلب می خواهیم شما را با طراحی تراس شیشه ای گلخانه، بیشتر آشنا کنیم.

 

برای طراحی تراس شیشه ای، نیاز است کار خود را به سه مرحله تقسیم کنیم و مرحله به مرحله به تراس شیشه ای گلخانه مد نظرمان نزدیک شویم. در اولین مرحله باید ساخت یک تراس شیشه ای را آغاز کنیم.

 

نحوه ساخت تراس شیشه ای

طراحی تراس شیشه ای گلخانه

برای شروع طراحی تراس شیشه ای گلخانه، لازم است نوع نرده شیشه ای خود را انتخاب کنید. به طور کلی دو نمونه نرده شیشه ای برای تراس ها موجود است.

1) نرده های شیشه ای قاب دار: همانطور از اسمش بر می آید دارای یک قاب محکم و بسیار مشخص از جنس فولاد ضد زنگ در اطراف شیشه ها است.

ویژگی ها

  • باعث افزایش استحکام شیشه می شود.
  • به دلیل مشخص بودن نرده ها، تشخیص را برای حیوانات خانگی و کودکانتان آسان تر کرده است.
  • به دلیل استفاده از فولاد ضد زنگ، می توان گفت که هیچ گاه زنگ نمی زنند و ظاهر تراس را خراب نمی کنند و نیازی به استفاده از ضد زنگ های مختلف نیز ندارد.
  • نصب کردن آن ها بسیار آسان است.

2) نرده های شیشه ای بدون قاب: در این مدل نیاز به هیچ قابی نیست و تمام تراس شما از شیشه واضح پوشیده شده است.

ویژگی ها

  • نصب سخت، زیرا تمام کار از شیشه است تمیز در آوردن آن در اولویت است.
  • بسیار زیبا تر از نمونه قاب دار است.
  • تمیز کردن آن ها ساده تر است.
  • با نصب نمونه مات آن می توانید حریم شخصی خود را نیز حفظ کنید.

 

انتخاب شیشه مناسب

بعد از انتخاب مدل شیشه ها و نرده هایتان، حالا نیاز به انتخاب شیشه مناسب است. که با توجه به نیاز خود و ویژگی های مختلف شیشه ها لازم است نمونه مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای مثال شیشه های پانوراما و دوجداره که از اتلاف گرما نیز جلوگیری می کنند، نمونه های خوب ولی گران قیمتی هستند. علاوه بر گرما باید حواستان به نور مورد نظر نیز باشد، زیرا گلخانه ها نیاز به نور دارند و شیشه نباید جلوی ورود آن را بگیرد.

 

نکاتی درباره ساخت گلخانه

طراحی تراس شیشه ای گلخانه

بعد از آماده سازی و انتخاب شیشه تراس خود در مرحله قبل، در مرحله دوم طراحی تراس شیشه ای گلخانه، لازم است که به نکاتی درباره نحوه ساخت آن توجه کنیم.

1) برای ساخت سقف آن به صورت خمیده یا شیروانی از پلی کربنات استفاده می شود زیرا بسیار سبک است و به هوای داخل، اجازه خروج نمی دهد.

2) توجه داشته باشید که گلخانه ها باید در مقابل نور کافی قرار بگیرند پس اگر مانعی جلوی شیشه های تراس شما وجود دارد، آن ها را از بین ببرید.

3) در فصل های سرد، گلخانه شما نیاز به سیستم گرمایشی دارد پس هزینه آن را نیز کنار بگذارید.

4) با توجه به محصولات پرورشی خود، دمای گلخانه باید ۱۵ الی ۳۵ درجه باشد و در صورت بیشتر یا کم تر بودن این مقدار، آسیب جدی به محصولات وارد خواهد شد. توجه داشته باشید که دمای موجود، باید به صورت یکنواخت در سراسر گلخانه پخش گردد.

 

زیبا سازی تراس شیشه ای گلخانه

حالا که تراس شیشه ای را آماده کرده اید و برای احداث گلخانه نیز آماده هستید، زمان آن رسیده است که در طراحی تراس شیشه ای گلخانه، به زیبایی آن نیز اهمیت دهید. در ادامه بحث طراحی تراس شیشه ای گلخانه، به چند ایده کارآمد اشاره خواهیم کرد.

زیبا سازی تراس شیشه ای گلخانه

  • گلدان ها

می توانید با استفاده از گلدان های متفاوت و زیبا در طراحی تراس شیشه ای گلخانه، فضایی زیبا و مینیمالیستی ایجاد کنید. باید حواستان باشد که گلدان ها در مقابل نور کافی قرار گیرند و از مواد مغذی لازم برخوردار باشند.

  • استفاده از گل ها

علی رغم اسم گلخانه، اغلب مردم محصولات غذایی در آن می کارند، اما نباید تاثیر زیبایی گل ها و درختچه های کوچک را در زیبایی گلخانه ها دست کم گرفت. درختچه های کوتاه گلدار و مخروطی زیبایی باورنکردنی در طراحی تراس شیشه ای گلخانه شما به وجود خواهد آورد. همچنین می توانید گل هایتان را در یک سبد سنتی بکارید و فضایی دلپذیری را به وجود بیاورید.

  • استفاده از رنگ های متفاوت

قدرت رنگ ها را در زیبایی گلخانه خود دست کم نگیرید. با استفاده از محصولات رنگارنگ و گل های همیشه سبز زیبایی را به ارمغان بیاورید.

  • استفاده از لوازم جانبی

هیچ قانونی مبنی بر وجود نداشتن لوازمی به جز گل یا محصولات غذایی در گلخانه ها نیست. پس در طراحی تراس شیشه ای گلخانه، از نیمکت های چوبی، کمد های کلاسیک و لوازم دکوراتیو مانند آب پاش های زیبا و چراغ های مدرن استفاده کنید.

تازه ترین مقالات

انواع شیشه ریلی نمایشگاه

سه‏ شنبه 17 بهمن 1402

انواع کرکره برقی شفاف بالکن

سه‏ شنبه 17 بهمن 1402

چگونه بالکن را گلخانه کنیم ؟

سه‏ شنبه 17 بهمن 1402

دیدگاه خود را با ما درمیان بگذارید