تراس شیشه‌ای که مدتی است در طراحی بسیاری خانه‌های شیک و مدرن امروزی بکار گرفته می‌شود علاوه بر زیبایی ظاهری مزایای زیادی دارد که باعث محبوبیت آن شده است. کارکرد اولیه و اساسی پوشش تراس حفاظت و مشخص ساختن فضا است که پوشش شیشه‌ای با مقاومت بالا از عهده این وظیفه به خوبی بر می‌آید. در کنار آن نسبت به پوشش‌های سنتی تراس مزایای بسیاری دارد که سبب شده خیلی زود جایگزین نرده فلزی، دیوار و سایر روش‌های مرسوم قدیمی شود، در این مطلب به تفصیل این مزایا را به صورت همه جانبه بررسی می‌کنیم.

 

تراس شیشه‌ای چیست و برای چه فضاهایی مناسب است؟

با پیشرفت فناوری شیشه‌ها هر روز محکم‌تر شده و تا جایی پیش رفتند که می‌توانند فشار بسیار بالایی را تحمل کرده یا در برخی موارد مانع نفوذ گلوله شوند. در این شرایط از بافت شفاف و زیبای آن‌ها در دکوراسیون ساختمان بیش از پیش استفاده می‌شود. تراس یکی از جاهایی است که با پوشش شیشه‌ای منظره زیبایی را می‌سازد در عین حال محکم بوده از ورود گرد و غبار یا هر آلودگی دیگر به داخل خانه هم جلوگیری می‌کند.

مقاومت شیشه‌هایی که برای تراس بکار گرفته می‌شود بسیار بالا است و جنس مرغوب آن به اندازه یک دیوار آجری و گاهی بیشتر در مقابل ضربه و فشار ایستادگی دارد.

تنوع قیمت و محصولات برای ساخت تراس شیشه‌ای بسیار زیاد است به نحوی که دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارد که بر اساس بودجه خود بهترین را خریداری کنید.

شیشه‌های سکوریت نشکن امنیت بالایی دارد و لازم نیست نگران شیطنت کودکانه فرزندتان یا بی احتیاطی افرادی باشید که وارد فضای تراس می‌شوند، شیشه‌ها به خوبی از همه محافظت خواهند کرد.

 

مهمترین مزایای تراس شیشه‌ای کدام است؟

اولین و مهمترین دلیلی که افراد تراس‌های شیشه‌ای را انتخاب می‌کنند زیبایی است، این پوشش از نظر ظاهر بسیار جذاب است و نمای بیرونی و داخلی ساختمان را طرز چشمگیری زیبا می‌کند. تراس‌هایی که پوشش شیشه‌ای دارند همیشه تمیز هستند و برای پاکسازی آن‌ها از گرد و غبار نباید وقت زیادی را هدر بدهید.

همچنین شیشه عایق خوبی در برابر صدا است که مانع ورود سر و صدای محیط به داخل خانه شده و متقابلا صدای داخل خانه را هم به محیط بیرونی انتقال نمی‌دهد. به کمک پوشش شیشه‌ای می‌توان فضای داخلی تراس را قسمت بندی کرد و فضای ویژه‌ای برای نگهداری گیاهان خانگی در نظر گرفت یا یک انباری جمع و جور در تراس ایجاد کرد.

مزیت دیگر داشتن تراس شیشه‌ای امکان دسترسی به منظره زیبا است. پوشش‌های فلزی، چوبی یا دیوارهای سیمانی بخش بزرگی از منظره را می‌پوشانند این در حالی است که از پشت صفحه شفاف شیشه به راحتی می‌توانید از زیبایی منظره بیرون از خانه خود لذت ببرید و حتی در سردترین دما بدون اینکه لازم باشد پنجره‌ها را باز کنید از تماشای زیبایی‌های خارج خانه لذت ببرید. نوشیدن یک چای داغ با منظره برفی از داخل خانه تجربه لذت بخشی است که یک تراس شیشه‌ای به شما هدیه می‌دهد.

به این ترتیب در چهار فصل سال به راحتی می‌توانید از فضای تراس استفاده کنید و همچنین در طول روز از مزایای بیشمار نور خورشید بهره ببرید. سایرمزایای تراس شیشه‌ای عبارتند از:

  • جلوگیری از ورود حشرات موذی و پرندگان به داخل ساختمان
  • مقابله با آلودگی هوا و ورود ذرات معلق در هوا به داخل خانه
  • استفاده حداکثری از فضای داخل و خارج ساختمان
  • قابلیت متحرک سازی شیشه و استفاده‌های متنوع از فضا
  • استفاده ساده و بدون دردسر به همراه قابلیت پاکسازی راحت
  • خلق خاطره‌های زیبا در فضایی رویایی
  • عایق گرما و سرما، صرفه جویی در مصرف انرژی
  • مانع ورود گرد و خاک و نفوذ آن‌ها به فضای محیط
  • عایق سرو صدا برای اپارتمان‌های کنار اتوبان، پارک و مناطق شلوغ

 

در کجاها می‌توان از تراس شیشه‌ای استفاده کرد؟

از آنجا که تنوع این محصولات زیاد است و هر روز هم پیشرفت می‌کند می‌توان گفت تقریبا دیگر فضای خارجی و تراسی نیست که نتوان برای آن از پوشش شیشه‌ای استفاده کرد. اگر به حریم خصوصی اعتقاد دارید و تمایلی ندارید فضای داخلی خانه یا تراس از بیرون دیده شود، شیشه‌های رنگی و مخصوص آینه‌ای وجود دارد که به حفظ حریم کمک زیادی می‌کند در عین حال شما از داخل منزل می‌توانید فضای خارجی را مشاهده کنید.

تراس شیشه‌ای برای افرادی که با کمبود فضا مواجه هستند و در زندگی آپارتمان نشینی امروز بسیار کاربردی است، می‌توانید فضای تراس را به بخشی قابل استفاده‌تر تبدیل کنید و از این محیط برای نگهداری برخی لوازم و وسایل هم بهره ببرید.

همچنین ساخت گلخانه‌های زیبا در محیط تراس با کمک این نوع پوشش بسیار مرسوم است و افرادی که به گل و گیاه علاقه دارند می‌توانند یک فضای رویایی به کمک شیشه در تراس خود ایجاد کنند.

فرقی نمی‌کند فضای تراس چقدر باشد امروزه این امکان برای طراحان محیط داخلی ساختمان وجود دارد که در تراس‌های بسیار بزرگ و خیلی کوچک با کمک شیشه یک فضای خاص و متفاوت ایجاد کنند. اگر قصد بازسازی خانه خود را هم دارید تراس شیشه‌ای با هزینه بسیار کم می‌تواند فضای خانه شما را متفاوت کرده و زیبایی آن را دوچندان سازد.

 

در حال حاضر چند نوع شیشه بالکن وجود دارد؟

تنوع شیشه‌هایی که برای تراس مورد استفاد قرار می‌گیرند بسیار زیاد است در اینجا به برخی از شناخته شده‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم. اگر قصد خرید دارید پیشنهاد می‌کنیم در این مورد بیشتر تحقیق کنید تا انتخاب مناسب‌تری داشته باشید.

 

شیشه تراس بدون قاب

برای افرادی که به منظره اهمیت می‌دهند بسیار کاربردی است چراکه از پنل استفاده می‌کند و دیدی همه جانبه به فضا می‌بخشد. به این ترتیب هیچ اتصالات در بین فضا قابل مشاهده نیست و زیبایی نمای ساختمان را هم چند برابر می‌کند.

 

شیشه تراس ریلی

این شیشه‌ها به شکل متحرک ساخته شده و استفاده از آن‌ها بسیار راحت است، چرخ‌های زیر شیشه‌ها باز و بسته کردن آن را ساده کرده به همین دلیل بسیار پرطرفدار هستند. نظافت و پاکسازی این شیشه‌ها بسیار راحت است و به همین دلیل برای خانم‌های خوش سلیقه همیشه انتخاب خوبی به شمار می‌ایند.

 

شیشه تراس تاشو

در اینجا هم از پنل استفاده می‌شود اما محل قرار گیری آن‌ها به نحوی است که شیشه‌ها موقع باز و بسته شدن روی یکدیگر قرار گرفته فضای کمتری را اشغال می‌کنند. تمیز کردن این شیشه‌ها هم ساده بوده در عین حال کار با آن‌ها راحت است.

 

شیشه بالکن پنجره‌ای و نرده‌ای هم برای این کاربرد دارند که نرده تراس را به شکل شیشه‌ای در آورند یا به پنجره‌ها حالتی مدرن و امروزی دهند. شما بسته به سلیقه خود و البته مطابق با طراحی فضای ساختمان می‌توانید برای داشتن یک تراس شیشه‌ای از همه این مدل‌ها استفاده کنید.

 

امروزه در تهران، کرج و اغلب شهرستان‌های کشور استفاده از تراس شیشه‌ای به دلیل مزایای زیادی مثل زیبایی و کارایی بسیار متداول شده است. اگر دوست دارید فضای بهتری در خانه خود بسازید یا تصمیم به تغییر ساختار خانه دارید ایجاد یک تراس شیشه‌ای بهترین راهکاری است که به خانه شما تنوع می‌بخشد. حتما قبل از خرید با تماس با مشاوران ما تحقیق کنید تا متناسب با نیاز خود انتخاب مناسبی داشته باشید

تازه ترین مقالات

انواع شیشه ریلی نمایشگاه

سه‏ شنبه 17 بهمن 1402

انواع کرکره برقی شفاف بالکن

سه‏ شنبه 17 بهمن 1402

چگونه بالکن را گلخانه کنیم ؟

سه‏ شنبه 17 بهمن 1402

دیدگاه خود را با ما درمیان بگذارید